۰

بخشی از اسکله «شهید بهشتی» به کشتی‌های بزرگ صیادی اختصاص می یابد

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از اسکله «شهید بهشتی» چابهار با توافق سازمان بنادر به پهلوگیری کشتی‌های بزرگ صید صنعتی با ظرفیت بیش از دو هزار تن اختصاص می‌یابد.
بخشی از اسکله «شهید بهشتی» به کشتی‌های بزرگ صیادی اختصاص می یابد
 هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به راهبرد شیلات که افزایش بهره‌وری در میزان صید و درنتیجه افزایش اشتغال‌زایی در صنعت صیادی است اظهار کرد: سیستان و بلوچستان بیشترین میزان صید صنعتی و تجاری ایران را دارد و عمده ماهی کارخانه‌های بزرگ ایران از این استان تأمین می‌شود، بنابراین سواحل مکران نقش عمده‌ای در تحقق این راهبرد شیلات دارند.

وی افزود: ما در حال حاضر تنها از ۲۵ درصد ذخایر دریا برداشت می‌کنیم که یکی از راهبرد‌های شیلات افزایش استحصال و بهره‌وری از دریا و آب‌های اقیانوسی با اعزام کشتی‌های بزرگ صید صنعتی با ظرفیت بیش از دو هزار تن است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۹ بندر صیادی چابهار و کنارک به دلیل عمق آبخور پایین قابلیت پهلوگیری کشتی‌های بزرگ صید صنعتی را ندارند و تنها لنج‌ها و شناور‌های فایبرگلاس و چوبی ما با ظرفیت ۵۰ تا ۱۲۰ می‌توانند در این بنادر پهلوگیری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به راهبرد افزایش میزان بهره‌وری در صید و لزوم اعزام و پهلوگیری کشتی‌های بزرگ صید صنعتی در چابهار و کنارک به‌عنوان قطب صید و صیادی ایران، ۷۰۰ متر اسکله را در بندر شهید بهشتی از سازمان بنادر و دریانوردی برای پهلوگیری این کشتی‌ها درخواست کردیم.

میرمرادزهی خاطرنشان کرد: ما به‌دنبال این هستیم که رفت‌وآمد این کشتی و کشتی‌های بزرگ صید صنعتی در چابهار با اهتمام سازمان بنادر و اختصاص یک اسکله مجزا برای پهلوگیری شناور‌های بزرگ صیادی در بندر شهید بهشتی چابهار دائمی شود که موافقت سازمان بنادر را نیز در پی داشته است.
 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 451399
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *