۰
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

شهر جدید «تیس» جایگاه ممتازی در ساحل دریای عمان دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: طرح توسعه شهر جدید «تیس» در هجدهمین شورای عالی معماری و شهرسازی ایران مصوب شده است.
شهر جدید «تیس» جایگاه ممتازی در ساحل دریای عمان دارد
به گزارش چهاربهاران، باقر کرد اظهار کرد: شهر جدید «تیس» جایگاه ممتازی در ساحل دریای عمان دارد و به همین دلیل در تمامی طرح‌های توسعه استان بر لزوم شکل گیری شهر جدید تیس تاکید شده است.

وی افزود: آنچه در طرح توسعه شهر «تیس» مصوب شده، تاکید بر نقش برتر این شهر در حوزه توریسم و گردشگری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان بر لزوم تامین زیر ساخت‌ها در این شهر تاکید و بیان کرد: ۳۱ درصد از وسعت شهر «تیس» دارای زیرساخت‌های گردشگری و فضای سبز حاشیه دریا است.

وی گفت: با توجه به آغاز اجرای برنامه‌های اقتصادی دولت از جمله طرح‌های پتروشیمی وافزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار تامین خدمات پشتیبان در این منطقه ضروری است.

کرد خاطر نشان کرد: برای احداث شهر جدید تیس از روش‌های نوین شهرسازی از جمله طرح‌های مشارکتی، مارکتینگ و برندینگ شهری استفاده شده است تا این طرح‌ها با سرمایه حاصله خود، توسعه این شهر را به دنبال داشته باشد.

شهر تاریخی «تیس» با چهار هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و ۱۵۰ هزارنفر جمعیت در کرانه دریای عمان در حدفاصل چابهار و کنارک قرار گرفته است.

انتهای پیام/ف
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 451302
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *