۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

جذب معاملات تجار افغانستانی از بندرچابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم سالانه حداقل پنج میلیارد دلار از حجم معاملات افغانستان را به بندر چابهار جذب کنیم.
جذب معاملات تجار افغانستانی از بندرچابهار
به گزارش چهاربهاران، بهروز آقایی با اشاره به مشوق‌ها و تخفیفات در نظر گرفته‌شده برای رونق اقتصادی بندر شھید بھشتی چابھار، اظهار کرد: برای خدمات جانبی به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی یک سیستم خدماتی تک پنجره‌ای، ھتل و امکانات رفاهی در زون اداری احداث‌شده است.

وی افزود: همچنین برای ایجاد انگیزه برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی تخفیف ۳۰ درصدی در کلیه حقوق و عوارض بندری برای کشتی‌های کانتینری به‌علاوه تخفیف حداقل ٣٠ درصدی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری برای خطوط کشتیرانی، محاسبه تخفیف ٧۵ درصدی در انبارداری کانتینر‌های وارداتی و تخفیف ٨۵ درصدی برای کانتینر‌های صادراتی و ترانزیتی در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بابیان اینکه بندر چابهار هزینه‌های حمل‌ونقل و زمان برای صادرات کالا‌های هند به افغانستان و آسیای میانه را تا یک‌سوم کاهش می‌دهد، ادامه داد: هند سالانه ۱۷ میلیارد دلار با کشور‌های آسیای میانه تبادلات تجاری دارد و می‌خواهد این میزان را افزایش هم بدهد و از آنجایی که چابهار مسیری امن و مطمئن برای انتقال این تبادلات است بنابراین ما ملزم به ارائه تخفیفات برای جذب بار تجار افغانستانی و هندی در چابهار هستیم.

انتهای پیام/ف
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۹
کد مطلب: 451301
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *