۰
نماینده چابهار، کنارک، نیکشهر و قصرقند در مجلس:

پروژه انتقال گاز ایرانشهر به چابهار 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه ملی انتقال گاز ایرانشهر به چابهار با همت و تلاش بخش خصوصی تاکنون 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دو سال دیگر گاز به شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان می رسد.
پروژه انتقال گاز ایرانشهر به چابهار 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
​به گزارش چهاربهاران عبدالغفور ایران نژاد در بازدید از خط انتقال گاز به چابهار اظهار کرد: طرح ملی انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار سال گذشته با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شده است هم اینک برای 30 کیلومتر عملیات لوله گذاری؛ بیش از 13 میلیون مترمکعب خاکبرداری و ترانشه برداری انجام شده است.
وی با اشاره به اجرای این خط افزود: انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار آغاز خوبی برای تحول در صنعت، فولاد، پتروشیمی، خودروسازی و دیگر صنایع بزرگ و کوچک و گازدار شدن واحدهای مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان است، انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار به طول 290 کیلومتر و با اعتبار یک هزار و 100 میلیارد تومان بخش خصوصی در حال انجام است.
ایرانژاد ادامه داد: از مجموع 290 کیلومتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار 201 کیلومتر لوله 56 اینچ، 44 کیلومتر 44 اینچ، 20 کیلومتر 20 اینچ و 25 کیلومتر 16 اینچ است، خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار علاوه بر ارائه خدمات مردمی، نیاز بزرگترین پروژه های صنعتی و صادرات محور همچون پتروشیمی های مستقر در شهرک پتروشیمی مکران و نیز فولاد مکران را برآورده می کند.
نماینده مجلس عنوان کرد: علاوه بر صنایع پتروشیمی و فولاد در چابهار مردم نقاط جمعیتی همچون نیکشهر، فنوج، قصرقند وسرباز نیز از این نعمت بزرگ بهره مند می شوند و هم اینک برای لوله گذاری مسیر 30 کیلومتری این خط حدود 100 میلیارد تومان هزینه شده است همچنین براساس برنامه ریزی و پیش بینی های مجری این طرح مشعل گاز دو سال آینده در چابهار روشن خواهد شد.
انتهای پیام/ک
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 451292
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *