۰

کارگاه آموزش صیادی به روش صید لانگ لاین در چابهار برگزار شد

کارگاه آموزش صیادی به روش صید لانگ لاین (صید با رشته قلاب طویل) با شرکت شماری از صیادان استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با همکاری موسسه آموزش عالی علمی کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی و سازمان شیلات ایران در چابهار برگزار شد.
کارگاه آموزش صیادی به روش صید لانگ لاین در چابهار برگزار شد
به گزارش چهاربهاران، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در حاشیه برپایی کارگاه آموزشی صیادی اظهار کرد: لانگ لاین یکی از روش های خوب صیادی است که صیادان در این روش از رشته قلاب طویل برای صید استفاده می کنند.
هدایت الله میرمرادزهی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی صیادان با روش صید لانگ لاین عنوان کرد و گفت: این روش صید به خوبی توسط سخنرانان تشریح شد و امیدواریم در آینده این روش جایگزین روش های قدیمی صید با تور ماهیگیری شود.
وی گفت: چابهار و کنارک ظرفیت های فراوانی در زمینه شیلات دارند به طوری که تامین کننده بیش از 60 درصد تون ماهیان کشور هستند.
وی با بیان اینکه ماهی صید شده توسط قلاب از کیفیت و بازارپسندی خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: سازمان شیلات ایران برای ترویج این روش صید تلاش های زیادی انجام داده است و صیادان از هزینه های فراوان تور ماهیگیری رهایی پیدا می کنند.
وی گفت: استفاده از ظرفیت دریا می تواند منجر به اشتغالزایی هزاران نفر شود و توسعه و آبادانی منطقه را در پی دارد.
کارگاه آموزش صیادی به روش صید لانگ لاین به مدت چهار روز به صورت عملی و میدانی در شهر چابهار و برخی بنادر صیادی با شرکت بهره برداران و جامعه صیادی استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان برگزار و در پایان به شرکت کنندگان گواهینامه کد دار بین المللی اهدا شد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 451195
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *