۰
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار عنوان کرد:

بازدید 9 هزار گردشگر خارجی از ظرفیت ها و مجموعه های دیدنی چابهار

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: طبق آخرین آمار ثبت شده تاکنون افزون بر 9 هزار و 306 گردشگر خارجی از مسیرهای دریایی، زمینی و هوایی وارد چابهار شده اند و از ظرفیت های گردشگری منطقه بازدید کرده اند.
بازدید 9 هزار گردشگر خارجی از ظرفیت ها و مجموعه های دیدنی چابهار
طاهره شهرکی در گفت و گو با چهاربهاران اظهار کرد: سواحل مکران در محدوده شهرستان های چابهار و کنارک جاذبه های فراوان تاریخی، تفریحی، گردشگری و باستانی دارد که مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
وی با اشاره به توجه به زیرساخت های گردشگری منطقه افزود: وجود زیرساخت های لازم و مورد نیاز صنعت توریسم در سواحل مکران سبب شده تا هر سال شاهد رشد چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه باشیم به طوری که سواحل مکران فرصت های بیشماری در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری دارد و با موقعیت راهبردی خویش به کانون توجه جهانی تبدیل شده است.
​مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران بیش از 250 تا 300 جاذبه تاریخی، تفریحی و گردشگری دارد و قابلیت های بیشمار آن در حوزه گردشگری شرق کشور خاطره انگیز است، جاذبه های گردشگری سواحل مکران سبب افزایش توان رقابت ایران در حوزه گردشگری با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس می شود.
شهرکی تصریح کرد: وجود جاذبه های اکوتوریستی از جمله سواحل صخره ای، کوههای منیاتوری و مریخی، گل فشان های تنگ کنارک، جنگل های حرا، انجیر معابد، آثار تاریخی و باستانی روستای تیس، باغات میوه های گرمسیری سبب جذب گردشگران شده است.
وی با اشاره به سنت و رسوم زیبای مردم منطقه عنوان داد: موسیقی اصیل و زیبا، آداب و رسوم و سنن مختلف، سوزن دوزی منحصر به فرد زنان بلوچ و صنایع دستی از جمله ظرفیت های چابهار برای جذب گردشگر است، سازمان منطقه آزاد چابهار برنامه های جامعی در خصوص توسعه و رونق صنعت گردشگری دارد و در این خصوص سرمایه گذاران مختلفی را در زمینه افزایش تخت های هتل، ساخت مجتمع های توریستی و تفریحی به اماکن پذیرایی و اقامت جذب کرده است.
شهرکی خاطرنشان کرد: ساخت ترمینال جدید فرودگاه کنارک در محدوده سه راهی کهیر- کنارک، راه اندازی ایرلاین جدید، ایجاد هتل های چند ستاره، ساخت مراکز سرگرمی و تفریحی، ساخت موزه بین المللی، برگزاری رویدادهای بین المللی از جمله برنامه های مهم سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه صنعت گردشگری در سواحل مکران است.
​انتهای پیام/ک
يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 451083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *