۰
فرماندار شهرستان کنارک:

شهرک صنعتی کنارک دارای بزرگترین صنایع تولیدات شیلاتی در سیستان و بلوچستان است

فرماندار شهرستان کنارک گفت: شهرک صنعتی شیلاتی کنارک با تولیدات مختلف کنسرو جات و غیره از طریق ذخایر ماهیان دریایی و صیادی بزرگترین و فعال ترین شهرک صنعتی سیستان و بلوچستان می باشد.
شهرک صنعتی کنارک دارای بزرگترین صنایع تولیدات شیلاتی در سیستان و بلوچستان است
به گزارش چهاربهاران بیژن بختیار در جلسه ای که با حضور رئیس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فرمانداری کنارک برگزار شد اظهار کرد: شهرستان کنارک با اشاره به  ظرفیت های و قابلیت های بالقوه شهرستان کنارک در حوزه های مختلف گردشگری، صنایع شیلاتی و اقتصادی با ۲۰۰ کیلومتر خط نوار ساحلی، منطقه ویژه گردشگری درک بخش زرآباد، باغات زرآباد، و با داشتن یک هزار فروند شناور و قایق صیادی بزرگ ترین بندر صیادی کشور محسوب می شود.
​وی کنارک را بزرگ ترین و فعال ترین شهرک صنعتی با تولیدات صنایع شیلاتی در سطح استان دانست و افزود: نهاد های دریایی این شهرستان آمادگی همکاری همه جانبه با بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام (ره) را برای بهره گیری از سرمایه های محلی در زمینه توسعه و عمران دارند.
رئیس هیات مدیره بنیاد برکت در این خصوص اظهار کرد: اعتبارات مناسبی از سوی بنیاد برکت برای محرومیت زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی سیستان و بلوچستان تخصیص یافته است که می توان به مدرسه سازی، ساخت مسجد، مراکز بهداشت و درمان اشاره کرد.
محمود عکسری آزادی افزود: بنیاد ما مصمم است در راستای کسب و کار و اشتغال مردم محلی دارای سرمایه کم، همراهی و حمایت لازم را انجام دهد تا اشتغال پایدار به وجود آید.
​وی خاطرنشان کرد: صیادی از مهم ترین ذخایر اشتغال زایی در این مناطق محسوب می شود که نیازمند ورود سرمایه گذاران داخلی برای صنعتی شدن و فروش شرکتی به نقاط مختلف می باشد.
​عسکری چابهار و کنارک را نقطه مهمی در اقتصاد کشور بر شمرد و عنوان کرد: در بحث های کلان تر با سرمایه گذاری در تولیدات مورد نیاز باید بازارهای کشورهای حاشیه دریای عمان شناسایی و کالاهای مورد نیاز برای صادرات تولید شود.
​انتهای پیام/ک
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 450827
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *