۰
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد؛

روند طولانی دریافت مجوز پرورش ماهی‌ در قفس برای سرمایه گذاران/ از هفت شرکت تنها دو شرکت مجوز گرفتند

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با انتقاد از روند طولانی دریافت مجوز پرورش ماهی در قفس گفت: از 7 شرکت متقاضی این صنعت تاکنون تنها 2شرکت به کار گذاشتن قفس‌های خود در دریا شده‌اند که آن‌ها نیز هنوز برخی مجوز‌ها را دریافت نکرده‌‌اند.
روند طولانی دریافت مجوز پرورش ماهی‌ در قفس برای سرمایه گذاران/ از هفت شرکت تنها دو شرکت مجوز گرفتند
به گزارش چهاربهاران، هدایت الله میرمرادزهی در بازدید از طرح های شیلاتی اظهار کرد: سال گذشته پرورش دو هزار تن ماهی در قفس را در آب‌های دریای عمان تعهد کردیم که به دلیل روند طولانی مجوز برای شرکت‌ها این پرورش محقق نشد.

وی با اشاره به روند یک‌ساله دریافت مجوز‌های پرورش ماهی در قفس افزود: مجوزهای دامپزشکی، محیط‌زیست و مهندسی کشاورزی تنها بخشی از مجوز‌های لازم برای پرورش ماهی در قفس هستند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان بیان کرد: باوجود آن‌که روند دریافت مجوز یک شرکت به اتمام رسیده و اعتبار بانکی آن نیز تخصیص داده شده اما نظام دامپزشکی از تخصیص اعتبار جلوگیری می‌کند و خواستار طی دوباره روند دریافت مجوز و انجام دوباره مطالعات دریا و بندر است که این امر موجب دل‌زدگی سرمایه گذاران شده‌ است.

وی با انتقاد از روند طولانی دریافت مجوز پرورش ماهی در قفس گفت: از هفت شرکت متقاضی این صنعت تاکنون تنها دو شرکت به کار گذاشتن قفس‌های خود در دریا شده‌اند که آن‌ها نیز هنوز برخی مجوز‌ها را دریافت نکرده‌‌اند.

میرمرادزهی با اشاره به اشتغالزایی این طرح بیان کرد: هر قفس ظرفیت سه نفر اشتغال مستقیم را دارد و این طرح می‌تواند اشتغال تعدادی زیادی از جوانان جویای کار را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت برداشت ماهی در هر قفس حداقل 50 تن و هر مزرعه تا 200 تن در هر دوره چهار، شش و 12 ماه است، خاطرنشان کرد: گونه‌های ارزشمند و با ارزش ریالی خوب ماهیان دریایی بومی مانند سوکلا، صبیتی، هامور قرار است در قفس پرورش داده شوند.

انتهای پیام/
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 450561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *