۰
رئیس اداره آموزش و پرورش چابهار در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت:

۴۲ هزار دانش آموز در قالب ۲۱۵ مدرسه سال تحصیلی 97 را در شهرستان چابهار آغاز کردند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان چابهار گفت: بیش از42 هزار دانش آموز در سه مقطع و درقالب 215 مدرسه با افزایش ۱۹ مدرسه نسبت به سال قبل در شهر بندری چابهار سال تحصیلی 97 را آغاز کردند.
۴۲ هزار دانش آموز در قالب ۲۱۵ مدرسه سال تحصیلی 97 را در شهرستان چابهار آغاز کردند

به گزارش چهاربهاران، حسن نورورزی در مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت مدرسه شهید مؤمنی چابهار اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم و شروع ماه محرم را تسلیت عرض می کنم، این بنای عظیم فرهنگی یادگار شهید مؤمنی است و یادی از ایشان می کنم.

وی افزود: در طول سال کلاسهای آموزشی برای معلمان خواهیم داشت و این استان ۲۰ میلیارد تومان برای کتاب پرداخت کرده است تا تنها استانی باشیم که دانش آموزان کتاب رایگان دریافت کنند.

وی عنوان کرد: همه بچه های روستایی چابهار، هیچ دانش آموزی از کلاس درس محروم نشود حتی با فاصله 2 هزار متر هم مدرسه ایجاد شده است و ۱۵ هزار بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان داریم که تلاش برای کم کردن این میزان داریم.

نوروزی از حمایت کمک های آموزشی برای دانش آموزان نیازمند در چابهار خبر داد و گفت: ۱۳ هزار بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند چابهار تدارک دیده شد همچنین دیروز هم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مدرسه ۹ کلاسه در کمب چابهار افتتاح شد.

علم در کنار تقوا مهم است/ معلم باید زیبایی های اخلاقی را به دانش آموز با عمل بیاموزد نه زبان

امام جمعه شهرستان چابهار در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به کارکنان آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان گفت: خواهر من، دخترم من هم مانند شما دانش آموز دارم آنچه که می خواهم به شما بگویم درخشش امروز کشور در دنیاست که ریشه در علم و معرفت دارد.

حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی افزود: روزی می خواستند در این کشور فساد را گسترش دهند که انقلاب آنها را ناامید کرد و بعد از آن جنگ را آغاز کردند تا ما را نابود کنند ولی جوانان ما ۸ سال دفاع کردند.

وی ادامه داد: شما باید سراغ علم بروید زیرا علم لقاح انسانیت است و شما باید تلاش کنید و درس توأم با تقوا بخوانید.

امام جمعه چابهار بیان کرد: اگر ترامپ در سازمان ملل زوزه می کشد به علت ترس از علم ماست، کسی که ترامپ را عصبانی کرده ناکامی در خاورمیانه برای در دست گرفتن، سوریه، لبنان، عراق و ایران بود و الان در باتلاق اینها گیرکرده اند.

وی تصریح کرد: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، شعار مرگ بر آمریکا یک شعار اصولی است و آنچه که مهم است علم در کنار تقواست، چه از معلم و چه از دانش آموز با پاک دامنی به اوج عزت می رسند.

حجت السلام موسوی خاطرنشان کرد: در کربلا غیرت امام حسین (ع) بود که گفت اگر دین ندارید آزاده باشید، چادر یعنی ارزش های یک زن مؤمن، معلم باید زیبایی های اخلاقی را به دانش آموز بیاموزد و باعمل نه با زبان تا دانش آموز حجاب با چادر را از معلم بیاموزد.

انتهای پیام/
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 450278
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *