۰
امام جمعه شهرستان چابهار در خطبه های نماز جمعه این هفته:

فرهنگ عاشورایی رمز بقایی اسلام شیعی است/ صحبتهای احمقانه ترامپ بعلت نقش برآب شدن حیله هایشان در خاورمیانه توسط ایران است

امام جمعه شهرستان چابهار گفت: بالاترین رمز بقای ممالک شیعی سیدالشهد و فرهنگ عاشورایی است.
فرهنگ عاشورایی رمز بقایی اسلام شیعی است/ صحبتهای احمقانه ترامپ بعلت نقش برآب شدن حیله هایشان در خاورمیانه توسط ایران است
به گزارش چهاربهاران، حجت السلام و المسلمین سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرهنگ حسینی اظهار کرد: اهل بیت خاندانانی بودند که زیر دین کسی نمی ماندند چرا برخی دین فروشی و حسین فروشی می کنند و دست رد به سینه کسانی بزنید که قیمت تعیین می کنند و از اینها نمی شود فرهنگ امام حسین (ع) را درآورد.

وی افزود: از هیئت ها تقاضا می کنم جلسات با معنویت و باعظمت برگزار شود، اخلاص را از مجالس امام حسین (ع) کم نکنید و وقت مردم را بیجا نگیرید و سعی کنید مجالس را بصورت کافی اجرا کنید نه زیاد از حد و خسته کننده تا مستمع تشنه این مجالس باشد.


خطیب نماز جمعه چابهار بیان کرد: کل یوم عاشورا یعنی مبارزه با ظلم و امروز ما باقدرت به یمن، عراق و مظلومین میانمار حمایت می کنیم و ما ترسی نداریم، عاشورا یعنی حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم است.

حجت السلام موسوی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس تصریح کرد: هفته دفاع دومین مناسبت ماست ما هر جا ضعیف بودیم و ضعف داشتیم دشمن به ما حمله کرد، صدام به همین دلیل در ۲۹ شهریور سال ۵۹ به ما حمله کرد، و تحلیلش این بود که سلاحی نداریم و حمله ور شدند.

وی ادامه داد: آقایان متاسفانه نشان دادن که ما از نقطه تحریم ضعف داریم و اینها هم همین نقطه را مورد هدف قرار دادند، اگر مسئولین ما حرف امام راحل را در پیش می گرفتند که گفت ملت ما رمضان دارد و از تحریم اقتصادی نمی ترسد؛ اینها غلط می کردند که ما را مورد تحریم قرار دهند.

شهید حججی تربیت شده مکتب کربلاست

امام جمعه چابهار با اشاره به فرهنگ عاشورایی در بین جوانان کشورمان بیان کرد: شهید حججی از نسل سوم انقلاب است و تربیت شده مکتب عاشورایی این ملت است، لذا مسئله دفاع مقدس را بزرگ کنیم، و سپاه مانند فداکاری های حضرت زینب(س) در عاشورا و دفاع مقدس ما را هم مانند همین مکتب تقویت کنند و انتشار دهند.

وی افزود: هفته امر به معروف و نهی در پیش رو داریم که قیام عاشورا از همین مورد سرچشمه می گیرد، چقدر امر به معروف در میان مسئولین ما قدرت دارد، اقامه نماز در میان مسئول ما چقدر ارزش دارد، اقام الصلاة یعنی خادم نماز بودن و مسئولین جامعه اسلامی ما برای رفتن دزدی، خیانت و بدی های جامعه باید نماز را احیأ کنند.

خطیب نماز جمعه چابهار با اشاره به شروع سال تحصیلی اذعان کرد: برای بارور کردن دانش باید دانشگاهها و مدارس ما تجربی هم کار کنند، وقتی مهندس ما تجربی کار نکند باید کارگر تئوری را یاد بگیرد.

وی ادامه داد: هنوز برخی دارند بر روی سند ۲۰۳۰ کار می کنند، که اگر ازبین نرود مشکل ساز برای نسل آینده است، باید طلبه ها و شاگردان در جامعه مقام معلم را محترم شمرده تا آموزش رشد یابد.

حجت السلام موسوی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مجلس خبرگان گفتند، نیروی انتظامی مسیر تکامل خود را تداوم بخشد و عشق به خدمت گذاری به مردم در نیروی انتظامی رشد کند.

وی تأکید بر استفاده از خلاقیت های داخلی کشور برای مشکلات داخلی داشتند نه نگاه بر عوامل خارجی و  افزود: سخنان احمقانه رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل مایه یأس ملت آمریکا است، اینها می خواستند خاورمیانه جدیدی در این خطه ها انجام دهند که جمهوری اسلامی موی دماغشان شد.

امام جمعه چابهار خاطرنشان کرد: آمریکا امروز داعش را آفرید و همه دستاوردهایشان در حال نابودی است، اینها عصبانی هستند و زوزه ای که ترامپ از دست ما می کشد بخاطر نقش برآب شدن حیله هایشان در خاورمیانه توسط ایران است و به زودی رسواتر می شوند.

انتهای پیام/
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 450276
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *