۰

استان‌های مرزی باید سکوی پرش کشور در عرصه‌های بین المللی باشند/سیستان و بلوچستان به قطب معدنی کشور تبدیل خواهد شد

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه استان‌های مرزی باید سکوی پرش کشور در عرصه‌های بین المللی باشند، گفت: باید به جایگاهی برسیم که اقتصاد کشور تحریم پذیر نباشد و سایر کشورها به ما نیاز داشته باشند.
استان‌های مرزی باید سکوی پرش کشور در عرصه‌های بین المللی باشند/سیستان و بلوچستان به قطب معدنی کشور تبدیل خواهد شد
به گزارش چهاربهاران، محمد نهاوندیان عصر امروز در دیدار با فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی زاهدان، اظهار کرد: با کارهای عمیق زیرساختی ک در استان انجام شده و توجهی که دولت به این منطقه دارد، پیش بینی می کنیم در ده سال آینده چهره اقتصادی این استان با تعامل بین سیاست گذاران استان و فعالان اقتصادی متحول شود.
معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود: میدان داری اقتصاد باید به دست بخش خصوصی باشد تا تجلی پیدا کند، دولت باید زمینه را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم کند.
این مسؤول بیان کرد: بخش خصوصی باید در توانمندسازی خود تلاش کند که تحقق این امر هم در گروه رقابت پذیری است،بنگاه ها در فضای رقابتی توانمند می شود و در واقع فضای رقابتی زمینه را برای قدرتمندی آنها فراهم می کند.
نهاوندیان گفت: استانهای مرزی باید سکوی پرش کشور در میدان های بین المللی باشند، بنگاه‌های اقتصادی باید مشاورین اقتصادی قدرتمند انتخاب کنند.
وی بیان کرد: باید به جایگاهی برسیم که اقتصاد کشور تحریم پذیر نباشد و سایر کشورها به ما نیاز داشته باشند، از فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان میخواهیم در شناخت بازار کشورهای همسایه به اتاق های بازرگانی کشور کمک کنند زیرا مفهوم خانواده واحد اینگونه محقق می شود.
معاون رئیس جمهور افزود: رقابت در جلب سرمایه، تلاش همه کشورهای دنیا است که در این راستا مهمترین عنصر امنیت است، باید آرمش و امنیت  اقتصادی داشته باشیم تا به پیشرفت  اقتصادی برسیم، سرمایه گذار خارجی اول به امنیت کشور ما توجه می کند.
این مسؤول ادامه داد: با وحدت کلمه سیستان و بلوچستان به قطب معدنی کشور در آینده‌ای نزدیک تبدیل خواهد شد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 450156
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *