۰
کارشناس مسائل سیاسی:

انتخاب وزرای دولت دوازدهم با وعده های انتخاباتی ریاست جمهوری مطابقت ندارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ریاست جمهوی جوان گرایی و و وزرای دارای تخصص اقتصادی را برطبق وعده های انتخاباتی در کابینه خود قرار نداد.
ق
ق
نوید ژاله در گفتگو با چهاربهاران، اظهار کرد: قطعاً در تغییر کابینه باید افراد ناکارآمد کنار گذاشته شوند و آقای روحانی می بایست کسانی که عملکردی مثبت در حیطه اقتصادی داشته باشند را بر طبق اهداف مورد نظر دولت دوازدهم در کابینه خود معرفی می کرد.
وی افزود: برخی از وزرا نمیخواهند دارائی های خود و فرزندانشان را به مجلس شورای اسلامی و مردم معرفی کنند، این شفاف سازی هم موجب رفع سوءتفاهمات نسبت به دارایی های وزرا خواهد شد و هم باعث فسادستیزی می شود.
وی ادامه داد: انتخاب یک کابینه جوان با توجه به وعده انتخاباتی رئیس جمهور می توانست روش های نوین تری را در حل بحران های کشور رغم بزند و انتخاب وزرایی مثل عباس آخوندی و زنگنه با کم کاری های گذشته مسلما انتخابی نادرست بوده است.
کارشناس سیاسی چابهار اذعان کزد: زنگنه و آخوندی با وجود کمتریت رای اعتماد مجلس دوباره در لیست وزرا قرار گرفتند و وزرایی مانند دهقان، طیب نیا و چیت چیان با بیشتری رای اعتمتد در لیست وزرا اعلام نشدند و ریاست جمهوری می بایست وزرای خادم تر برای مردم را در دولت دوازدهم قرار می داد.
وی خاطرنشان کرد: مبارزه با مشکلات معیشتی مردم در وحله اول نیازمند وزرای اقتصاددان و جوانتر است چراکه مشکلات اقتصادی پیش آمده در کشور علاوه بر پیش بینی صحیح و برنامه ریزی بدون نقص اقتصادی، از طریق وزیر و ناخدای فعالتر نسبت به وزرای منتخب صورت خواد پذیرفت.
در حال حاضر دکترحسن روحانی اکثر وزرای دولت قبلی خود را در کابینه دوازدهم قرار داده است و برخلاف وعذه انتخاباتی خود برای وزرای جوانتر و با تخصص اقتصادی بهتر عمل کرده است.
انتهای خبر/
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 424869
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *