۰

آغاز به کار "نمایشگاه هنرمندان سیستان و بلوچستان" در منطقه آزاد چابهار

"نمایشگاه صنایع‌دستی هنرمندان سیستان و بلوچستان" باهدف معرفی صنایع‌دستی، شناساندن توانمندی‌های صنعتگران بومی و عرضه محصولات تولیدی به‌صورت مستقیم به مسافران و گردشگران نوروزی در حاشیه جشنواره بهار در چابهار بر پاشد.
12
12
به گزارش چهاربهاران، در این نمایشگاه صنعتگران شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان آثار و تولیدات خود را در قالب غرفه‌های صنایع‌دستی صدفی (دریایی)، سوزن‌دوزی بلوچی، سفال کلپورگان، حصیربافی، معرق، صدف و توربافی (تورهای ماهیگیری)، طراحی حنابندان و غذاهای محلی به علاقه‌مندان عرضه می‌نمایند.
 نمایشگاه صنایع‌دستی فرصتی مناسب برای عرضه محصولات صنایع‌دستی برای صنعتگران را فراهم ساخته و گردشگران نیز روش تولید صنایع‌دستی محلی مانند سوزن‌دوزی و حصیربافی را به‌صورت مستقیم مشاهده می‌کنند.
قابلیت‌های گردشگری، فرهنگی و صنایع‌دستی بسیار غنی، در کنار مناظر و جاذبه‌های طبیعی سواحل زیبای بندر چابهار هم‌وطنان زیادی را از نقاط مختلف کشور جذب این منطقه نموده است.
همچنین در راستای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه در حاشیه این نمایشگاه گروه‌های موسیقی با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای مسافران و گردشگران هنرنمایی می‌نمایند.
شایان‌ذکر است نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی هنرمندان سیستان و بلوچستان تا پایان نوروزی در محل جایگاه میلاد 2 منطقه آزاد چابهار جهت بازدید و آشنایی مسافران و گردشگران نوروزی بافرهنگ غنی منطقه برپا است.
استان سیستان و بلوچستان دارای صنایع‌دستی متنوع و جذابی است که حاصل ذوق و خلاقیت ذهن و دستان توانای زنان و مردان هنرمند بوده که بخشی از آن در صنایع‌دستی هم چون سفال کلپورگان با پیشینه تولید هفت هزارساله، سوزن‌دوزی با نقوشی برگرفته از طبیعت منطقه، زرگری نمادی از ذوق و هنر، حصیربافی با تولید بیش از صد محصول که در زندگی روستایی و عشایری کاربرد دارد، تجلی‌یافته که همواره موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.
 
جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب: 423909
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *