۰

آتش سوزی در نخلستان بخش جالق سراوان و نابودی 370 نخل

بخشدار جالق از توابع شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: در پی آتش سوزی روز گذشته در باغ ها و مزارع پشتکوه شهر جالق 370 نفر از نخیلات این منطقه طعمه حریق شد.
12
12
به گزارش چهاربهاران، عبدالحکیم شاهمیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش سوزی روز گذشته در منطقه پشت کوه بخش جالق خسارات زیادی به باغ ها و مزارع این بخش وارد کرد.
وی گفت: این آتش سوزی در ساعت 17 و 30 دقیقه روز گذشته رخ داد که پس از هشت ساعت تلاش آتش نشانان شهر جالق در ساعت 1:30 بامداد مهار شد.
وی افزود: 230 نفر نخل بارور و 150 نفر نخل پاجوش و بسیاری از مزارع زیر کشت این منطقه شامل باقلا، یونجه و سبزیجات زمین های کشاورزی با گسترده 2 هزار متر مربع از بین رفت.
بخشدار جالق گفت: در طول 11 ماه گذشته بیش از 200 آتش سوزی در بخش جالق رخ داده است که بیشتر آنها در شهر جالق بوده است.
وی ادامه داد: متاسفانه در پی این اتفاقات بیش از 20 میلیارد ریال خسارت به مردم منطقه وارد شده است.
شاهمیری اظهار داشت: مساحت بخش جالق پنج هزار و 20 کیلومتر مربع است که فقط در شهر جالق 2 دستگاه ماشین آتش نشانی وجود دارد که جوابگوی این بخش نیست.
وی گفت: با توجه به اینکه وقوع آتش سوزی های مکرر مردم منطقه را به سطوح آورده از مسئولان تقاضا داریم با در نظر گرفتن حداقل 2 دستگاه خودرو آتش نشانی دیگر و استقرار آنها در دهستان ناهوک و کله گان به عنوان پرجمعیت ترین دهستان های این بخش تا حدودی به حل مشکل مردم و کاهش خسارات کمک کنند.
وی افزود: بخش جالق با دارا بودن آب و هوای مناسب یکی از قطب های مهم کشاورزی شهرستان سراوان است.
بخشدار جالق سراوان گفت: اگر چه هنوز علت حادثه مشخص نشده است اما امیدواریم جهاد کشاورزی نسبت به برآورد خسارات هر چه سریعتر اقدام کند.
وی اظهار داشت: علت بیشتر آتش سوزی ها در منطقه نبود راه دسترسی میان مزارع و هرس و جمع آوری نشدن ضایعات نخیلات است بر این اساس از مردم منطقه تقاضا داریم با جمع آوری به موقع ضایعات خرما و انتقال آنها از سطح باغ ها و بیمه کردن محصولات کشاورزی خود احتمال بروز خسارات را به حداقل برسانند.
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب: 423777
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *