۰
گزارش چهاربهاران از داستان تکراری عدم مدیریت صحیح بحران؛

سایه سنگین توسعه مکران بر مشکلات زیرساختی چابهار/ خوشحالی از باران یا ترس از سیل

صحبت از مشکلات زیر ساختی چابهار با ان که تکرار مکررات است ولی حقیقتی است که نادیده گرفتن آن پدیده هایی چون حاشیه نشینی گسترده در چابهار را به دنبال دارد.
1
1
به گزارش چهاربهاران، حادثه پلاسکو نقطه عطفی در کشور برای واگذاری مسئولیت به اهل فن و احساس مسئولیت مسئولین امر است، در این راستا هم مردم و هم مسئولین دو طرف سهم بسزایی در روند انجام صحیح امورات در حوزه های مختلف را بر عهده دارند.
از مدیریت بوم شناختی شهری در مسئله حاشیه نشینی گرفته تا مدیریت آب های سطحی و مدیریت بحران از نیازهای اساسی است که با عنایت به گفته های فوق لزوم برنامه ریزی مدون واصولی را می طلبد.
ملاحضات سیاسی و  مصلحتی در انتصابات از عادتهای بد سیاسی در کشور است و عدم توجه مردم در انتخاب اصلح برای امورات اجرایی کشور مضاعف بر علت شده تا مدیران ناکارآمد سکان هدایت کشور را بدست بگیرند.قوم مداری در انتخابات محلی و شهرستانی در استان ما از دیگر مشکلات در حیطه مدیریت در کشور است که با ذکر جمیع این علل می توان چشم انداز نا مناسبی را برا توسعه کشور شاهد باشیم.
طرح توسعه بندر چابهار و ایجاد پتروشیمی و صنایع فولاد از طرح های دولتهای قبلی در چابهار بود که دولت تدبیر سرعت قابل توجهی به خود گرفت و در حاشیه ای پیشرفت این طرحها همایشها و اجلاسهای بزک کرده ای چون آیورا با حضور کمرنگ اعضای عضو و اینک در پایان عمر دولت یازدهم برگزاری همایشهای توسعه از جمله مکران در چابهار دوباره فضای سنگین سیاست را بر سایر حوزه های به خوبی مشهود می سازد.
 صحبت از طرح های بزرگ ملی و منطقه ای و جهانی و تبلیغات پر رنگ ولعاب دولت و هیاهوهای سیاسی در کنار محرومیت بسیار شدید نواحی همجواری همچون دشتیاری که جدای از محرومیت های شدید در همه حوزه ها با اندکی بارش این سرزمین تفتیده ای که چندی پیش دست به دعای باران برداشته بود با خطر سیل و گرفتگی اب رو برو شود.پارادوکسی که هر چند گاهی در کشور اتفاق می افتد و این روند در چابهار شدت گرفته است.
حضور استاندار در همایش توسعه مکران با حضور معاون اول رئیس جمهور و برخی وزرا از جمله مانورهای تبلیغاتی دولت در راستای پر رنگ نشان دادن فعالیتهای دولت در سال پایانی دوره ریاست جمهوری است ، همزمان با این همایش ادامه  بارشهای چند روزه استان که اولین باران پائیز و زمستان این خطه کم باران است در برخی نقاط موجب آب گرفتی و سیل شده است.
مشکلی که هر چند وقت یک بار بصورت تکراری در این مناطق رخ میدهد و جز تشکیل ستاد بحران و کمکهای هلال احمر برای ریشه کن کردن اصولی این مشکل اقدامی صورت نمی گیرد.
یادمان نمیرود با حادثه طوفان گونو در سال 86 و باران های سیل آسایی که در هشتاد سال گذشته بی سابقه بود و جاری شدن سیل در دشتیاری موجی از انتقادات به استاندار در ان زمان وارد شد و بر همگان سیاسی بودن این انتقادات محرز و مشخص بود و اکنون با اندک بارش همان داستان تکرار و تکرار می شود و ان صداها و اعتراضات شنیده نمیشود.
نا امیدی مردم از این جهت گیری های سیاسی که منافع عمومی مردم را لگد مال می کند مسئله است که دولتمردان باید برای جلوگیری از بین رفتن این پشتوانه اجتماعی یعنی مردم به این امر توجه ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/
 
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 423675
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *