۰

اعلام آمادگی سازمان فنی و حرفه ای استان در خصوص ایجاد مرکز آموزش صنایع دریایی

در راستای بررسی زمینه های همکاری چند جانبه، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان نشستی را با معاونین آموزشی اداره شیلات شهرستان چابهار برگزار کرد .
12
12
به گزارش چهاربهاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، پارسائیان مسئول دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور، حسن زهی و منتظمی حوزه معاونت اداری مالی و مسئول آموزش، و حسینی و جهانتیغ معاونین آموزشی اداره شیلات شهرستان چابهار در اداره شیلات شهرستان چابهار برگزار شد و زمینه های همکاری در راستای صنایع دریایی و تکمیل مهارت آموزی صیادان طرح و بررسی گردید .
جهانتیغی در این نشست ضمن اعلام آمادگی واحد متبوعه خود برای تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه صنایع دریا پایه گفت : فنی و حرفه‌ای آمادگی دارد تا با تربیت نیروی انسانی ماهر و ارتقاء سطح مهارتهای صید و صیادی ، فعالیت در بخش‌های مختلف شیلاتی را کاربردی‌تر کرده و با توسعه تکنیک‌های نوین آبزی پروری  بهره وری بیشتری را در این حوزه ایجاد کند .
وی تصریح کرد: شهرستان چابهار دارای ظرفیت‌های متعددی در زمینه صنایع دریا پایه است که آموزش‌های مهارتی بر اساس این ظرفیت‌ها تدوین و ارائه خواهد شد چرا که با  ایجاد مهارت در علاقمندان شهری و روستایی به اشتغال در این حوزه و سطح بندی مهارتی شاغلان و کارجویان بخش شیلات در شهرستان اشتغال مولد و پایدار را شاهد خواهیم بود .
جهانتیغی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مطالعاتی در خصوص ایجاد مرکز آموزش صنایع دریایی با توجه به مصوبه شورای عالی صنایع دریایی کشور، مبنی بر ایجاد مرکز آموزش صنایع دریایی مکران انجام داده است لذا در تکمیل مطالعات انجام شده از اداره شیلات شهرستان چابهار تقاضای همکاری داریم . 
حسینی معاون آموزش اداره شیلات شهرستان چابهار نیز با اشاره به اولویت های آموزشی اداره متبوع خود بیان داشت: در راستای گسترش همکاریها و نیز بر اساس نیاز منطقه اولویت بندی را برای ارائه آموزشهای مهارتی تدوین کرده ایم که موتوریست درجه 1 و 2 ، ناخدای صیادی قایق و کمک ناخدا و ناخدای بالای 24 مترآبهای آزاد از مهمترین آنها است. 
وی ادامه داد: 106 واحد صنایع شیلاتی با اشتغال 85هزار نفردر منطقه مشغول فعالیت هستند که توانمند سازی و تکمیل مهارت آموزی آنها را در زمینه های صید و صیادی و قایق رانی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان خواستاریم.
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 423588
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *