۰
رئیس بهزیستی چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

زیرساخت ‌های شهری برای تردد معلولان چابهاری مناسب نیست/ 3هزارو۲۱۵معلول در چابهار تحت پوشش بهزیستی هستند

رئیس بهزیستی شهرستان چابهار گفت: معلولان در جامعه مانند سایر افراد اجتماع باید از حقوق شهورندی برخوردار باشند و هنوز در زمینه مناسب سازی برای معلولان در سطح شهر ضعف داریم..
22
22
حسن تاوانه در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، بمناسبت روز جهانی معلولین اظهار کرد: در حال حاضر سه مشکل اساسی برای معلولین چابهار وجود دارد که به ترتیب اهمیت عبارتند از نامتناسب بودن شهر باتوجه به‌ اینکه اکثر معلولین برای عبور مرور ولیچر سوارند دوم مشکل اشتغال معلولین و سوم کمبود اعتبارات بهزیستی برای جذب و پذیرش معلولین جدید
وی افزود: ۳هزارو۲۱۵ معلول در چابهار تحت پوشش بهزیستی می باشند که ۳۰۰نفرشان در دو ماه گذشته از روستاهای همجوار به این تعداد اضافه شده اند.
تاوانه ادامه داد: ایاب و ذهاب معلولین باید در کنار زیرساخت های شهری مورد توجه قرار گیرد تا عبور مرور با ویلچر امکان پذیر شود.
وی در خصوص مشکل دوم معلولین گفت: حل اشتغال معلولین مورد توجه بهزیستی قرار گرفته بود که بعد تصمیمات گرفته شده بنا شد هر کارفرمایی که بتواند معلولی را برای کار جذب کند ۱۵میلیون تومان وام با سود چهار درصد دریافت میکند و هشت میلیون تومان نیز بعنوان بلاعوض برای جبران خسارات احتمالی پرداخت به کارفرما پرداخت می شود و بهزیستی پرداخت هزینه بیمه معلول را برعهده می گیرد.
وی در خصوص مشکل اعتبارات افزود: امسال با کمک بهزیستی استان و توجه ویژه ای که به چابهار شد، اعتبارات نسبت به سالهای قبل به میزان سه برابر افزایش یافت که حرکت خوبی برای رفاه معلولین بود.
وی اذعان کرد:اکثر معلولیت ها در چابهار براثر حادثه و بیماری ژنتیکی وجود دارد که میتوان در این رابطه معلولیت های دیگری شامل معلول بیماری عفونی و مزمن، اختلال ام اس، اختلال آلزایمر، ضایعه نخاعی و پارکینسون، اختلال بلع، نابینایی، ناشنوایی را نام برد.
وی اشاره کرد: اعتبارات بهزیستی در خصوص رفاه حال معلولین در غالب های کمک هزینه تحصیل، کمک برای تأمین مسکن، ایاب و ذهاب، شهریه دانشگاه، کمک به متناسب سازی شهری، تغییر خودرو برای معلولین، کمک هزینه ورزش، کمک به تأمین درمان و پرداخت پرستاری برای ضایعان نخاعی، کمک به تأمین خویش فرما و کارفرما و مشاغل خانگی و کسب و کار، کمک به تأمین وسیله های توانبخشی، عصای نابینایی، قرآن نابینایی، سمعک، عصای سفید، باتری سمعک و معافیت سربازی اعضای خانواده براساس دستورالعملها صرف می شود.
وی بیان کرد: معلولین براساس تشخیص سازمان کمیسیون بهزیستی پذیرش میشوند و دارای ضایعه جسمی، ذهنی، حسی، روانی و توانی با اختلال مستمرند که استقلالشان در زمینه های اجتماعی نیز کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروز۱۲ آذر روز جهانی معلولین می باشد مراسماتی در کل جهان و در کشورمان انجام می شود و امیدواریم تحولی پویا برایشان ایجاد کنیم و باصبوری در کنارشان باشیم.
انتهای پیام/
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 423551
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *