۰
عضو هیات علمی دانشگاه:

بندر چابهار قادر است میلیون ها دلار درآمد ترانزیتی برای كشور به ارمغان آورد

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: بندر چابهار اقتصادی ترین راه ترانزیتی محور شمال، ‌جنوب شرق و غرب به شمار می رود و قادر است میلیون ها دلار درآمد ترانزیتی برای كشور به ارمغان آورد.
س
س
به گزارش چهاربهاران، علیرضا جلال زایی اظهار کرد: در ایران مناطق آزاد تجاری صنعتی با هدف گسترش تعامل اقتصادی جهانی و گسترش كالاهای غیرنفتی تاسیس می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: فرصت های متعدد اقتصادی، بومی، جغرافیایی، آب و هوایی و اقلیمی منطقه موجب شده است تا چابهار دارای مزیت های منحصر به فردی در امر ترانزیت، گردشگری و تجارت شود.
به گفته وی سرمایه گذاری ملی مناسب در راههای مواصلاتی، جاده، ارتباطات ریلی، تجهیزات بندری و اسكله نیازمند توجه در سطح كلان مدیریتی كشور است و باید از شرایط ویژه اقتصادی و تجاری بندر چابهار بهترین استفاده ها را انجام داد.
جلال زایی اظهار داشت: بندر چابهار نزدیكترین مسیر به كشورهای میانه برای ترانزیت بین المللی كالاست.
وی در ادامه بيان كرد: استان سیستان و بلوچستان به واسطه موقعیت جغرافیایی خود شرایط ویژه ای از نظر نقش آفرینی در مبادلات منطقه ای و فرا منطقه ای كالا و تعامل و ارتباط با حوزه های پیرامونی بخصوص كشورهای واقع در شمال و شرق خود را داراست.
عضو هیات علمی دانشگاه گفت: كشورهای منطقه و همسایه ایران و استان سیستان و بلوچستان جهت غلبه بر تنگاهای جغرافیایی و چالشهای اقتصادی،‌ و نفتی خود اقدام به تدوین برنامه های اقتصادی جدیدی نموده اند كه نگاه به بازارهای منطقه ای یكی از این برنامه هاست كه در این میان نقش سیستان و بلوچستان در ایجاد پیوند میان حوزه های پیرامونی این منطقه بسیار قابل ملاحظه است.
انتهای پیام/ ایسنا
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 423550
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *