۰
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تسهیل زمینه صادرات برای کسب درآمدهای ارزی

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کسب منابع و درآمدهای ارزی باید زمینه تسهیل صادرات در بندر چابهار تسهیل شود.
11
11
به گزارش چهاربهاران، عبدالغفور ایرانژاد اظهار کرد: یکی از زمینه های جذب مشوق های سرمایه گذاری در بندر چابهار اعطای تسهیلات گمرکی و برخی معافیت ها در این بخش است.
وی افزود: نباید پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای در بندر چابهار به دلیل کمبود بودجه راکد بماند، دولت باید در این زمینه حمایت های همه جانبه داشته باشد.
وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش دریا و بندر سود اقتصادی زیادی برای منطقه به دنبال دارد و می تواند اقتصاد جنوب شرق کشور را شکوفا کند.
نماینده مردم چابهار در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهای آسیای میانه از جمله ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و همچنین افغانستان که برای توسعه صادرات خود به آب های آزاد دسترسی ندارند، می توانند از طریق خطوط ریلی که به سیستم حمل و نقل ایران متصل شده و از بندر چابهار برای ترانزیت و صادرات کالاهای خود استفاده کنند.
ایرانژاد تصریح کرد: رقابت هند با پاکستان، فرصت مناسبی را برای ایران به وجود می آورد تا با جذب مشارکت هر چه بیشتر هند در توسعه سواحل مکران، از بندر گوادر عقب نمانده و به ایفای نقش در منطقه بپردازد.
وی اظهار کرد: توسعه سواحل مکران زیرساخت و کلید اصلی پرش ایران از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت فرامنطقه‎ای است.
نماینده مردم چابهار گفت: برخورداری از نعمت دریا و سواحل مناسب، نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان ایفا می‌کند و به واسطه مجاورت با دریای عمان از موقعیت دریایی ویژه‎ای در منطقه و جهان برخوردار هستیم.
وی در ادامه به سرمایه گذاری در بخش گردشگری و پتانسیل بی نظیر بندر و سواحل چابهار در جذب توریست نیز اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری ویژه و توجه به پتانسیل‌های گردشگری چابهار، می‌تواند این شهرستان را به یکی از ۱۰ مقصد اول گردشگری کشور تبدیل کند.
ایرانژاد اظهار کرد: حمل و نقل دریایی و ایجاد گردشگاه‌های دریایی، ایستگاه‌های تفریحات آبی، آکواریوم‌های دریایی، راه‌اندازی تورهای گردشگری ماهی‌گیری و بهره‌گیری از کشتی‌های تفریحی از جمله بسترهایی است که در صورت فراهم شدن می‌تواند ضمن تحول منطقه تعداد زیادی اشتغال ایجاد کند. توسعه رشته‌های تحصیلی متناسب با حرفه گردشگری از دیگر اقداماتی که می‌تواند به گردشگری دریایی چابهار کمک کند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب: 423420
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *