۰
کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه چابهار در گفت و گو با چهاربهاران:

توافق ایران با گروه اقدام مالی تضعیف قدرت نظامی ایران را در پی دارد/ استکبار در پوشش FATF حذف جبهه مقاومت را هدف گرفته است

کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه چابهار گفت: پولشويی به چرخه ای از پول گفته می شود که حاصل از فعالیتهای ممنوعه ای همچون کلاهبرداری، فروش مواد مخدر، قاچاق اسلحه و انسان است و پس از طری فرایندهای مالی و طی کردن مسیری موجه وقانونی نشان داده می شود.
کارشناس
کارشناس
حمید سلطانی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به قوانین وظایف این نهاد بین المللی اظهار کرد: سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی نهادی است که مقررات لازم برای ایجاد قوانینی مبتنی بر پیشگیری از چنین تخلفاتی تاسیس شده است.جمهوری اسلامی ایران در بهمن ماه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی در اقدامی داوطلبانه در مجلس قانون مبارزه با پولشویی را به تصویب رساند ولی کارگروه ویژه این نهاد بین المللی در اقدامی قابل تامل جمهوری اسلامی ایران را در لیست سیاه تروریسم قرار داد.
کارشناس اقتصاد با بیان اینکه در خواست دسترسی این نهاد به اطلاعات مالی کشور بسیار خطرناک است، افزود: درخواست سازمان مبارزه با پولشویی برای دستی یابی به اطلاعات مالی کشور قطعا برنامه ای از پیش طراحی شده برای تضعیف قدرت نظامی ایران از طریق ساز و کارهای سیاسی است.
وی با تاکید بر تصمیم ایران برای رعایت استانداردهای این نهاد بین المللی در سالهای اخیر بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بخصوص در سالهای اخیر اقدامات قابل توجهی برای رسیدن به استانداردهای مالی و بانکی انجام داده و تصویب آن در مجلس که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است گواه این ادعاست.
سلطانی بهانه غرب وامریکا را تمام ناشدنی دانست و گفت: تاکید بسیار زیاد دولت در مسئله هسته ای و برجام موجب شد تا غرب بیشترین امتیاز را از ایران بگیرد و چنانچه مشهود است برخی از دولتمردان می گوید برجام روی کاغذ مانده وهنوز چیزی عاید کشور نشده است نشان از سو استفاده دول غربی در پرونده هسته ای ایران وادامه این روند با بهانه های متعدد می دهد.
این استاد دانشگاه نوع رفتار دولت در مواجه با طرف غربی را از مهمترین عوامل رفتار متقابل و هجمه مانند غرب عنوان کرد و تصریح کرد: وقتی غرب تغییر رفتار ایران را در پرونده هسته ای ایران مشاهده کرد و ایران به تک تک مفاد وتعهدات خود در برجام عمل کرد و از آن سو بانکهای امریکایی با فشار بر بانکهای اروپایی عملا مانع روند ارتباط مالی با سیستم بانکی ایران شدند.
وی افزود: پس از آن با مطرح کردن برنامه موشکی ایران از یک سو و حمایت مالی ایران از جبهه مقاومت از سوی دیگر باز بر فشارهای خود و آنچه خودشان تغییر رفتار ایران در قطع منابع مالی خود در جبهه مقاومت را در سر می پرورانند.
کارشناس اقتصادی دست یابی غرب به اطلاعات مالی ایران بخصوص در حیطه نظامی را خط قرمز جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نسان کرد: ملت ایران به هیچ عنوان اجازه چنین دسترسی که قطعا پای اسرائیل در میان است و کاملا سیاسی شده را نمی دهد و نمایندگان مجلس به عنوان نماینده مردم و مدافع حقوق و منافع ملی باید در مقابل چنین خواسته گستاخانه ای قطعا بایستند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 423031
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *