۰
پس از دو روز؛

پایان اجلاس روسای مناطق آزادکشورهای حاشیه اقیانوس هند در منطقه آزاد چابهار

اجلاس رؤسای مناطق آزاد حاشیه اقیانوس هند "آیورا" عصر امروز در تالار همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار به‌کار خود پایان داد.
اجلاس
اجلاس
به گزارش چهاربهاران، کنفرانس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند «آیورا ـ iora » با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار به مدت دو روز در شهرستان چابهار برگزار شد.
برگزاری پنل‌های تخصصی با عناوین «چابهار اکسیژن افغانستان»، «نقش جامعه محلی در توسعه چابهار»، «صنعت و تجارت» و «سمن‌ها و توسعه چابهار» در مرکز همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار از جمله برنامه‌های روز آخر همایش بود که اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور نیز در پنل تخصصی «صنعت و تجارت» حضور به عمل آورد.
اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند ابتدا با حضور هفت کشور در موریس آغاز به کار کرد، سپس خط مشی ‌های اتحادیه با تاکید بر سرمایه‌ گذاری، تجارت آزاد و همکاری ‌های اقتصادی و تکنولوژیک بین اعضای اتحادیه به تصویب رسید و ساز و کار و اعضا مشخص شد.
این اتحادیه از سال 1997 با هدف رشد پایدار و توسعه متوازن اقتصادی در منطقه و به ریاست جزایر موریس آغاز به کار کرد و از آن زمان کشورهای موزامبیک، عمان، سریلانکا، یمن، هند، استرالیا و اندونزی ریاست این اجلاس را برعهده داشتند.
کشورهای ایران، هند، استرالیا، اندونزی، مالزی، بنگلادش، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، عمان، امارات متحده عربی، یمن، آفریقای جنوبی، تانزانیا، کنیا، موزامبیک، سیشل، کومور، موریس و ماداگاسکار اعضای اصلی این اجلاس را تشکیل می دهند.
انتهای پیام/
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب: 422847
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *