۰
گزارش چهاربهاران از کلنگ های طلایی که در زمان، مکان واهدافی خاص به زمین زده می شود؛

کلنگ زنی مجدد احداث بیمارستان پلان این بار به نام مرکز درمانی/ وعده ساخت بیمارستان دشتیاری 26 ساله شد

کلنگ زنی پروژه نیمه تمام و تغییر کاربری بیمارستان به مرکز درمانی بستر از برنامه های دومین روز دهه مبارک فجر در بخش پلان شهرستان چابهار بود.
کلنگ
کلنگ
به گزارش چهاربهاران، دشتیاری یکی از مناطق مهم کشاورزی در جنوب استان با جمعیتی بیش از 110 هزار نفر وبا پراکندگی بسیار زیاد است و برای انتقال بیمار به تنها بیمارستان شهرستان چابهار از دورترین روستا باید مسافت حدود 130 کیلومتر را پیمود.
نکته جالب در کلنگ زنی مجدد مرکز درمانی بستربه جای ساخت بیمارستان وعده داده شده، حضور نماینده ای است که 8 سال نماینده مردم دشتیاری در مجلس بوده است و در سال 92 از عملیات اجرایی ساخت بیمارستان توسط وزارت بهداشت خبر داده بود.
بیمارستان 64 تختخوابی پلان در سال 1368  توسط مسئولین وقت کنلگ زنی شده و فقط دیوار چینی آن در حد یک متر صورت گرفته است.
مردم منطقه  26 سال چشم انتظار وعده مسئولین برای احداث بیمارستان بوده اند، و از وعده های پیاپی مسئولان و عمل نشدن به آن و نداشتن یک مرکز درمانی مناسب خسته شده اند.
مرکز درمان بستر 12 تختخوابی با زیر بنای هزار و 400 مترمربع ساخته می شود که برای آغاز این مرکز درمانی هفت میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
بی ثباتی کشور همسایه و مراودات خانوادگی بلوچستان با ایالت پاکستان مسبب و زمینه بروز بیماریهای مختلفی است که نیاز به ساخت بیمارستان و مراکز درمانی را مضاعف می کند از طرف دیگر محرومیت در منطقه و بضاعت مالی ضعیف مردم در پیمودن مسیر بسیار دور از روستا به بیمارستان و رنج بردن دوری راه در کنار بیماری به نوعی نابرابری در عدالت اجتماعی محسوب می شود.
در هر صورت ایجاد مرکز درمانی 12 تخت خوابه را توسط مسئولین در دهه مبار فجر به فال نیک می گیریم و امیدواریم به هر دلیل و با هر انگیزه ای چه سیاسی و انتخاباتی و چه انگیزه خدمت رسانی در چند ماه آینده شاهد ساخت این مرکز درمانی و کم کردن رنج درمانی مردم در این منطقه محروم از شهرستان چابهار باشیم.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 422472
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *