۰
در جریان سفر یک روزه عبدالله عبدالله به بندر چابهار؛

نشست مشترک هیئت افغانستانی و مسئولان سیستان و بلوچستان در دانشگاه آزاد اسلامی چابهار+ تصاویر

رئیس اجرایی دولت افغانستان و هیئت همراه و با جمعی از مسئولان سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار دیدار کرد.
عبدالله
عبدالله
به گزارش چهاربهاران، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در جمع مدیران و مسولان دو کشور در دانشگاه آزاد چابهار اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و افغانستان منافع مشترکی براساس فرهنگ، زبان و رسوم  دارند و همیشه دوست و برادر هم هستند و ما همیشه دارای روابط خوبی بوده ایم.
حامدعلی مبارکی با اشاره به موقعیت استراتژیکی بندر چابهار بیان کرد: بندر چابهار نه تنها از لحاظ اقتصادی، تجارت و ترانزیت برای افغانستان حائز اهمیت است، بلکه از لحاظ استراتیژیک، افغانستان را به دریا متصل می سازد.
وی ادامه داد: حضور مسولین کشور افغانستان درسیستان وبلوچستان را به فال نیک گرفته و این تعاملات اقتصادی سبب ارتقای مسائل فرهنگی، اجتماعی واقتصادی وهمکاری های مشترک شود.
وی افزود: زمینه های تجارت و همکاری بین این دو کشور باعث شود تا مشکلات موجود در افغانستان را که از دیگر نواحی متحمل است، به حداقل برسد.
عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولت افغانستان به اتفاق هیات همراه ظهر چهارشنبه وارد چابهار شد و در فرودگاه مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیر عامل منطقه آزاد چابهار، مسئولان و علما و معتمدان محلی قرار گرفت.
معاون اجرایی دولت افغانستان دیداری نیز با فعالان اقتصادی افغانی مقیم در منطقه آزاد چابهار خواهد داشت.
 
 

.

.

.

.

 
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 422361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *