۱
فرماندار شهرستان کنارک:

نوید تحول در حوزه عمرانی با افزایش ۲۳۶ درصدی بودجه در شهرستان کنارک

حمیدالدین یوسفی گفت: با افزایش ۲۳۶ درصدی بودجه بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۰ شاهد تحول، توسعه و پیشرفت در طرحهای عمرانی شهرستان کنارک است.
نوید تحول در حوزه عمرانی با افزایش ۲۳۶ درصدی بودجه در شهرستان کنارک

به گزارش چهاربهاران؛حمیدالدین یوسفی فرماندار شهرستان کنارک در اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان که با حضور ویدئو کنفرانسی عرب دبیر شهرستان کنارک در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد بیان کرد: اتفاقات خاص و ویژه ای با همراهی استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد استانداری و مجموعه سازمان مدیریت استان در زمینه اعتبارات عمرانی رخ داده که در تاریخ توسعه ای استان بی سابقه و نقطه عطف می باشد.

وی اعتبار شهرستان را در سال گذشته ۴۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : با توجه به اعتباراتی که در سال گذشته تصویب شد و شرایطی هم که کشور داشت توانستیم بودجه عمرانی شهرستان را به ۳ هزار و ۶ میلیارد ریال افزایش دهیم که نشان از رشد بیش از ۶ برابری اعتبار تصویب شده را داشته است.

یوسفی افزود: اعتبار عمرانی شهرستان در سال ۱۴۰۰ با رشد ۲۳۶ درصدی نسبت به ابتدای سال گذشته  به رقم یکهزار و ۹۴ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده و کنارک بیشترین جهش را در رشد اعتبارات در سطح استان به خود اختصاص داده است .

فرماندار شهرستان کنارک در ادامه گفت : علاوه بر اختصاص بودجه جهت فعالیت های عمرانی شهرستان ، باید به یک نکته اشاره کرد که پروژه هایی از جمله بزرگراه, گازرسانی( خراسان رضوی به عنوان معین جهت اجرا تعیین گردیده)   که زمانی آرمان و آرزوی مردم شهرستان بود در حال اجرا می باشد و هم اینک ۶ کارگاه در زمینه ی ایجاد بزرگراه و راه آهن در شهرستان با جدیت در حال فعالیت می باشند و در بخش خصوصی نیز ۱۵ پیمانکار در یک پروژه ایفای نقش می نمایند و این موضوع نمایانگر نگاه ویژه نظام و دولت به این خطه از میهن اسلامی است تا بتوانیم فاصله ی معنادار توسعه ای شهرستان را نسبت به میانگین کشوری کاهش دهیم.

وی افزود: با این جهشی که در بودجه داشته ایم، انتظار این است مدیران به گونه ای عمل کنند تا با انتخاب، ارزیابی و گزینش صحیح پیمانکاران ، اعتبارات در مسیر درست و به موقع هزینه شود و تلاش کنیم با همین نگاه توسعه ای در جهت رسیدن به شاخص های کشوری  گامهای استواری برداریم.

یوسفی به موضوع بزرگترین سد مخزنی استان اشاره کرد و گفت: طی سالهای گذشته سد کهیر به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نبود و با نگاه استاندار ، منابع مالی آن تامین و کارفرما تغییر و نوید این را میدهیم که تا پایان سال‌جاری سد کهیر آبگیری گردد.

فرماندار شهرستان کنارک، بندر صیادی تنگ را از جمله پروژه های زیرساختی و مهم در حوزه شیلات عنوان کرد و گفت: فاز یک این بندر در سال ۹۹ و با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید و با اعتبارات جدید و پیمانکار قوی که در حال فعالیت می باشد و همچنین نگاه مقام معظم رهبری در زمینه ی توسعه دریا محور در سواحل مکران ، این پروژه نیز تکمیل و با بهره برداری کامل، بیش از پیش در اقتصاد ملی در حوزه ی شیلات نقش آفرین خواهیم بود.

گفتنی است شهرستان کنارک در آستانه جهش قرار دارد و با اجرای پروژه های عمرانی، این شهرستان علاوه بر نیاز استان، آمادگی تامین بخشی از نیازهای کشور بویژه در حوزه شیلات و کشاورزی  را دارد.

انتهای پیام/
 
سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب: 456707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *