۰
به همت متخصصین مغز و اعصاب بیمارستان امام علی (ع) چابهار؛

درمان سکته حاد مغزی در چابهار امکانپذیر شد

متخصص مغز و اعصاب بیمارستان امام علی(ع) چابهار گفت: از تیرماه سال جاری به همت متخصصین مغز و اعصاب بیمارستان امام علی (ع) چابهار درمان سکته حاد مغزی در این بیمارستان امکانپذیر شد.
درمان سکته حاد مغزی در چابهار امکانپذیر شد
صالحه صنعتی نیا در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: از فروردین ماه سال جاری به طور غیر رسمی و از تیرماه به طور رسمی اقدام به ارائه خدمات درمانی ویژه به بیماران سکته حاد مغزی در قالب طرح 724 کردیم.

وی افزود: در تمام ساعات شبانه روز اگر بیماری با علائم حاد سکته مغزی مراجعه کند ما در بیمارستان امام علی (ع) چابهار این امکان را داریم تا با تجویز داروی rTPA اقدام به حل کردن لخته ایجاد شده و نجات بیمار از ناتوانی های حرکتی و عملکردی پیشروی کنیم.

صنعتی نیا با اشاره به نحوه این درمان ادامه داد: جدیدترین و بروزترین روشهای درمانی سکته مغزی قابل انجام است که در حال حاضر در پیشرفته ترین مراکز درمانی دنیا نیز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه سکته مغزی علائم و نشانه هایی دارد تصریح کرد: بیماری که در گذشته مجبور بود تا پایان عمر از نعمت راه رفتن و یا صحبت کردن محروم شود با حضور به موقع در بیمارستان می تواند تا حد زیادی سلامتی خود را باز یابد، تنها نکته ی مهم در این میان آگاهی عمومی در مورد نشانه های سکته مغزی و مراجعه به موقع (کمتر از 3 ساعت از شروع علائم) بیماران به بیمارستان است.

نورولوژیست چابهار گفت: با توجه به بعد مسافت در روستاها و شهرهای اطراف برخورداری از اورژانس هوایی یکی از ویژگی های این بیمارستان است که در صورت تماس مردم با 115 امکان انتقال سریعتر و مطمئن تر بیماران فراهم می شود.

وی بیان کرد: بیمارستان امام علی(ع) چابهار تاکنون با درمان به موقع و سریع بیماران که شامل تزریق داروی آلتپلاز می‌باشد توانسته است جان سه بیمار را نجات دهد و مشکلات ناتوانی بیماران را به حداقل برساند.
 
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 450421
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *