۰
نویسنده و انجمن اهل قلم بلوچ چابهار در گفتگو با چهاربهاران:

استعداد ها و ظرفیت های کشور با رقابت ها شناسایی شوند/ افراد نخبه اقتصادی نیاز اول کشور ماست

نویسنده و انجمن اهل قلم بلوچ چابهار گفت: امروزه همه استعدادها و افراد مورد نیاز در بخش های مختلف کشورمان را می توانیم بوسیله رقابت های هدف انتخاب کنیم و این کلید توانمند سازی و توسعه قدرتمند و سریع کشور است.
استعداد ها و ظرفیت های کشور با رقابت ها شناسایی شوند/ افراد نخبه اقتصادی نیاز اول کشور ماست
مولوی سید محمد درتکیده در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان پافند هوایی باید ظرفیت های کشور را شکوفا کرد و مسلما منظور ایشان در همه زمینه های مورد نیاز اعم از دفاع، اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بحث دفاعی کشورهای دنیا با هراس از ما سخن می گویند ولی برای اجرای اسلام واقعی در کشور نیازمند ارتقای فرهنگ اسلامی و معیشتی بوده چراکه عوامل بیگانه این ۲ مقوله را مورد هدف قرار داده اند.

سید محمد درتکیده اذعان کرد: بر طبق آمار کشوری؛ با استعدادترین و نخبه ترین جوانان در سیستان و بلوچستان می باشند ولی عدم رسیدگی و آموزش هدف دار و همچنین نبود پایگاههای تخصصی مانع پیشرفت فکری آنان شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ظرفیت های علمی و فکری استان نیازمند توجه مسؤلین و مدیران دولت تدبیر و امید در راستای ارتقای تجهیزات آموزشی در روستاها و حاشیه شهرهای می باشند که توسعه کشور را در بر خواهد داشت.

مولوی درتکیده بیان کرد: در زمان طاغوت وقتی تلگراف را به ایران آوردند بسیاری از سرکردگان در استانهای مختلف به دستاورد انگلیسی سرخم کردند ولی این سیستان و بلوچستانی ها بودند که شاه را زن انگلیسی نامیدند و روحیه انقلابی در همان زمان در رگ و خونشان دمیده بود.

نوبسنده بلوچ اهل سنت گفت: در پی فرمایشات رهبری برای شکوفایی استعدادهای مردمی کشور؛ مسؤلین می بایست در زمینه آموزش و نخبه شناسی دانش آموزان با دقت و اراده مصمم تر اقدام کنند تا پیشرفت کشور با شتاب بیشتری به جلو حرکت کند.
انتهای پبام/
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 450178
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *